fredag

Dag 2 på KS

Nyårsafton idag, som vanligt vaknade jag tidigt men jag har ju tv´n att roa mig med. Det finns fler tv kanaler här än på Danderyds Sjukhus. Drömde inte så mycket om bebisarna i natt och det var skönt man behöver lite vila från allt elände.

Har pratat med barnmorskan så de skall kolla upp med läkarna om jag kan få fira nyår hemma. Vill sova hemma inatt och bara få vara med Peter. Saknar honom så mycket. Men vi får se vad läkaren bestämmer jag kan inget påverka. Det är ju jättetråkigt att bara ligga här och glo och gå ut i köket bland alla bebisar det vägrar jag göra. Vill inte ens sitta där ute och äta det gör så ont i mig. Men jag börjar få upp hoppet om att våra bebisar får stanna kvar i magen ett tag till och det är underbart. Det finns ju inga tecken på att lillan mår dåligt av situationen eller är på väg att dö, alla flöden är normala. På söndag är vi 28 fullgångna veckor och läkarna som inte trodde vi skulle komma så långt. Tänk vad fel de kan ha! Varje dag i min mage är en dag mindre i kuvös det är min tanke just nu.

Inga kommentarer: