fredag

Ultraljud igen

Vaknade tidigt av att de snöröjde ute. Av alla nätter jag sover bra så ska de snöröja utanför fönstret före klockan fem så man vaknar. Somnade i alla fall om vid halv sju och vaknade strax före åtta.

Väntan på ultraljud kan ibland kännas som en evighet. Men det är äntligen dags, bebisarna vill som vanligt inte ligga stilla. Alla flöden var som vanligt bra men lillan hade fått vätska i hjärtat. Nu ska vi bara vänta besked om ifall de skall ta ut dem eller om man kanske ska göra ett nytt ultraljud i morgon. Är nervös nu men det känns bättre om de får komma ut nu och man kan jobba på dem från utsidan istället. Fast riktigt redo är jag inte, hoppas få titta på neonatalavdelningen innan bebisarna tas ut så jag har sett vad de olika maskinerna är för nått. Vill se en respirator och veta hur de fungerar, lillan kommer ju troligtvis att behöva en oavsett när de kommer ut. Men det måste ju finnas åt de båda man vet ju inte hur den störres lungor ser ut. Skall de födas den här veckan kommer vi i alla fall inte få föda på Danderyds Sjukhus utan måste till Karolinska Sjukhuset men de är ju duktiga där på de riktigt små barnen.

Fy det kryper i kroppen på mig, det är två dagar kvar till nyår och det skulle vara skönt att komma in i januari. Läkarna säger att allt kan gå fort när det väl kommit in vätska i hjärtat så nu måste jag mentalt ställa in mig på att det är dags och att jag snart är mamma igen.

Det är ont om plats på sjukhusen och läkarna letat plats åt oss. Det är helt fullt på Karolinska Sjukhuset så de kan inte ta emot oss. Men jag åker vart som helst för mina bebisar bara det går bra.

Karolinska Sjukhuset har nu fått krav från våra läkare att fixa plats åt oss i morgon. Vi ska göra ett nytt ultraljud tidigt i morgon bitti, då kommer de ta ställning till hur pass akut läget är. Jag är förberedd på att vi ska iväg och bebisarna skall födas. Är otroligt nervös, magen visar sin absolut bästa sida och jag flyttar snart in på toaletten. Ska försöka sova inatt så jag är redo att få panik i morgon.

Inga kommentarer: