fredag

Mödravårdcentralbesök och oj vad jag växer

Det är dags för ytterligare ett besök hos barnmorskan. Den här gången sammanfaller det i samma vecka som vi har ultraljud men bara någon dag innan. Vi pratar om mina förväntningar och hur barnen känner inför det hela. Barnmorskan tycker det är bra att jag är sjukskriven så jag kan ta hand om mig. Har väldigt ont i höfterna nu. Går upp mycket i vikt fortfarande. Vi mäter magen igen och om möjligt har den dragit iväg 5 cm på tre veckor den här gången. Sf måttet är nu 30 cm och ligger över övre kurvan. Barnmorskan säger jag kommer att bli jättestor om jag får gå tiden ut och vill inte jag ska åka buss och tåg själv längre utan att Peter ska köra mig till undersökningarna. Så nu får alla besöken planeras efter Peters arbetsschema så jag slipper alla långa uppförsbackar till mödravårdcentralen. Det känns bra att vår barnmorska är så flexibel så att man kan känna sig trygg.

Bebisarnas hjärtljud är bra. Lillan har 146 och den stora 141, fullt normalt. Vi tar mitt hb och det har gått ner till 125 men det är normalt säger hon och det kommer snart att gå upp igen. Vi bokar upp en ny tid i slutet på månaden. Däremellan är det ultraljud och föräldrakurs så vi kommer att vara uppassade i alla fall.

Inga kommentarer: