fredag

Helgen rullar på

Helgen passerar lugnt vidare utan komplikationer och annat jobbigt. Men på söndag eftermiddag börjar min hjärna jobba på högvarv igen. Har så mycket att bearbeta och ibland tror jag inte Peter förstår hur jag mår. Ultraljudet i morgon kan ju vara dåligt och då ska ju bebisarna ut. Är han villig att offra den tid det tar att ta hand om de små eller tycker han det räcker med att droppa in efter jobbet en timma och sen göra sitt eget? Det är ju ett heltidsarbete och lite till som kommer och själv kan jag ju inte tänka mig att inte spendera varje vaken minut hos dem. Men jag tror inte Peter har samma tanke riktigt. Tror han räknar med att kunna ha sina barn som vanligt och kanske ta lite extra hjälp någon dag då och då. Han säger inte hur han tänker göra och det är jättejobbigt att inte veta. Men jag kan inte kräva av honom att vara ”barnledig” under den första månaden våra barn ligger på sjukhus. Det är så frustrerande att han inte berättar hur han ska ha det. Tror inte hans barn är riktigt medvetna heller om hur mycket tid bebisarna kommer att ta av oss. De är så pappiga och kommer troligtvis inte acceptera att han inte har tid för dem under en period, så jag får troligtvis ta allt det jobbiga själv. Mina barn blir hos sin pappa tills allt är stabilt och är fullt medvetna om det. Önskar Peter kunde göra det samma, de har ju en mamma som kan ta hand om dem. Men hon ställer sällan upp för oss när det behövs och tror inte Peter vill besvära henne. Vi har inte hunnit få någon tid för varandra sedan jag hamnade på sjukhus. Peter droppar in till mig 10 minuter sedan sticker han igen och det är jobbigt för det är inte slut med sjukhus liggande ännu. Skulle vilja gråta över att jag bara får halvdana svar från honom hela tiden. Han vill väl inte dela med sig av sina tankar till mig eller så vill han inte prioritera bort nått under en period. Han inser kanske själv att det måste göras men det får han märka själv, jag orkar inte ta konflikten just nu. Jag har mina bebisar att tänka på och är hans befintliga viktigare så får det stå för honom jag fixar det jobba själv.

Inga kommentarer: