fredag

Nyrr ultraljud igen

Sov lite inatt, min rumskamrat har en förmåga att ringa på klockan så fort hon behöver något så det är ett otroligt spring i dörren hela nätterna. Hon ska åka hem idag och började packa ihop sina saker klockan 4 i morse och då är det svårt att sova. Sedan tänder hon lampan och går ifrån rummet utan att visa någon som helst hänsyn att folk vill sova. Jag kunde inte somna om för hon parfymerade sig så hela rummet stank och jag kunde inte andas. Fönstret ville hon för en gångs skull inte ha öppet och det är ju typiskt så vädrat blev det inte. Och gissa om hon snarkar som en elefant! Så sömn är bara att glömma tyvärr väljer man ju inte rumskamrat själv.

Mina drömmar handlar mycket om bebisarna, det mesta kring att lillan inte överlever och att vi har en fin liten begravning för henne. Det var en fin dröm och det känns som om jag bearbetar mycket i mina drömmar. Tyvärr blev jag störd hela tiden av min rumskamrat och hennes bökande, snarkande och brist på visad hänsyn. Hoppas jag inte får en lika dan rumskamrat efter henne när hon åkt hem.

Är lite nervös inför ultraljudet idag. Lillan har varit ganska lugn i magen inatt med det beror nog på att jag inte är helt säker på vem av dem som rör på sig.

Åt en mindre frukost ifall att de får för sig att göra något och bebisarna skall ut idag. Men jag tror inte det är någon panik. Hoppas på att få lite helgpermis så Maria och Freja kan komma hem och jag får krama lite på dem. Känner att jag behöver berätta om hur alltligger till med lillan så de kan vara beredda på det värsta. Jag vet hur ledsna de blir men vi får ju en fin liten bebis i alla fall och det får vi inte glömma i allt det jobbiga.

Har varit på ultraljud nu. Det är ingen försämring på lillan i alla fall, flödet i hjärnan var faktiskt mindre idag och om det berodde på att hon mådde bättre eller om hon håller på att ge upp kunde läkaren inte säga. Hjärtat har börjat slå dubbelslag men det var ingen fara och behövde inte vara negativt i det här läget. Alla övriga flöden var bra som vanligt.

Liksom läkaren på Huddinge ställer sig läkaren frågande till om det är enäggstvillingar eller tvåäggs. De beter sig för olika för att vara enäggstvillingar och moderkakan ser delad ut och kan vara två stycken. Eventuellt ska vi göra ett moderkaksprov nästa vecka för att se om det är en eller tvåäggs. Förhoppningsvis är det tvåäggs för då är riskerna mindre för den stora om lillan skulle dö. Alla är fundersamma över vår situation, det är så mycket man vill ha svar på men de kan inte ge oss några exakta svar.

Nu får jag förhoppningsvis permission över natten så jag får träffa barnen och tillfredställa alla övriga behov man har.

Inga kommentarer: