fredag

Dag 2 på Danderyds sjukhus (DS)

När jag äntligen somnar om klockan 6 kommer klockan att gå fort, det är huxflux dags för morgon ronden. Klockan är 730 och jag är knappt vid medvetande när de vill lyssna på bebisarna. Vi lyssnar och allt låter normalt, nya prover skall också tas. Spruta skall jag få i eftermiddag eftersom det skall gå 24 timmar mellan dem. Vill åka hem hatar verkligen att ligga på sjukhus så jag hoppas det blir i eftermiddag.

Klockan 1120 är det dags för ultraljud igen och flödeskontroll. Flödet till lillan är bra så jag går lyckligt därifrån. Vår ultraljudsläkare har informerat hela läkarkåren om vad som är på gång men vi hinner bli 26 fullgångna veckor helt säkert innan nått händer men vi hoppas på att få 28 veckor.

Upper på avdelningen är det lunch. Soppa med pannkaka, det är gott med lite varm mat. Somnar nästan sittandes så jag lägger mig och läser lite och somnar tillslut. Som vanligt när man sover som bäst kommer läkarronden, mina levervärden har gått upp så hem får jag inte gå idag. Jag saknar Peter så otroligt mycket och vill inte sova utan honom. Jag får nog åka hem i morgon och komma in på dagarna för provtagning. Det är bra att de har koll på oss men jag saknar Peter mer än jag kan förklara.

På kvällen lyssnar de på bebisarna igen och allt lät jättefint. Mitt blodtryck ligger bra på 150/80 så det är ingen större fara med mig. Försöker hålla mig vaken för att se på en film under kvällen men den hinner knappt börja förrän jag sov sött.

Inga kommentarer: