fredag

Ultraljud 3 + läkarbesök på mödravårdcentralen

Lika nyfikna som vanligt traska vi iväg på ultraljud. Vår ultraljudsbarnmorska är helt fantastisk. Hon ser hela tiden till att vi känner oss lugna och välinformerade om vad som händer i magen. Bebisarna växer på och är livliga. Lillan har sackat lite men det är inget att oroa sig för säger hon. Men hon vill i alla fall prata med läkaren innan vi får gå hem. Han tittar på värdena och anser det ser bra ut och vi får gå hem. Bebisarna ligger nu på tvären och lillan ligger högst upp i livmodern och där tycks hon också fastna.

Direkt efter vårt ul besök åker jag till mödravårdcentralen för att träffa läkaren. Har läst på ett Internet forum att livmodertappen kan minska när man väntar tvillingar så jag ber läkaren göra en gynundersökning på mig. Allt ser bra ut och den är lång och hårt som den ska varan.

Jag blir dock helt sjukskriven p.g.a. mitt onda bäcken och det känns bra. Vi bestämde även att hepatos prover skulle tas vecka 32 och även en glukosbelastning om det behövdes.

Inga kommentarer: