fredag

Två veckor till nästa ultraljud

Nu har vi två veckor utan ultraljud, barnmorska och läkare det känns faktiskt riktigt skönt. Visst är det kul och skönt att ha koll på kroppen men ibland känns det som om det blir för mycket. Jag njuter av att växa och att låta folk veta att vi har två fina tjejer i magen. Det går inte att undgå att se att jag är gravid. Jag älskar min mage och att kunna känna sparkarna i den. Det rör sig väldigt lite på vänster sida där lillan ligger men man känner då och då att det rör på sig. Den andra hon är total vild. Så fort man lägger sig ner drar hon igång. Vissa nätter kan man inte sova för att aktiviteten är så stor.

Nu passar jag även på att löpa de första kläderna till bebisarna. Tycker det blir mer på riktigt då. Det blir bara varsitt par trosor och strumpor på Lindex. I rosa av alla färger men det verkar vara den färg som finns i butikerna just nu. Hoppas det finns mer lila till våren. Vet inte om det betyder otur att handla så tidigt men man blir ju inte mindre eller mer ledsen om nått går fel oavsett man handlat en komplett babyutrustning eller inte. Har bestämt mig för att det ska gå bra, båda bebisarna växer ju bra även om den lilla är mindre.

Jag fortsätter att läsa och går in på kapitlen de säger jag ska låta bli att läsa. Läser om komplikationer som tvillingtransfusionsyndrom (tts) och för tidig födsel. Vad gör man om ett barn dör i magen? Ja sånt läser jag just nu. Allt det positiva har jag ju redan plöjt igenom så nu måste jag läsa om det negativa.

Inga kommentarer: