fredag

Nedräkning

Läkarna säger att de tror det är dags i morgon, det är torsdag då. Man vill inte vänta längre så det blir helg och en massa jourläkare ifall att något händer. De vill ha bästa möjliga bemanning när de skall förlösas. Jag är ju trots allt i vecka 30 och i morgon är det 29+4 så de är inte oroliga för den storas liv. Beslut kommer att tas efter dagens ultraljud men jag tror de redan bestämt sig det låter så på dem. Min mage är totalt ur form, visserligen åt jag plommon i natt för att rensa ur systemet inför snittet. Skulle behöva något avslappnande just nu så jag blir utvilad tills i morgon. Klarar inte av spänningen i kroppen måste slappna av på något sätt. Vill ha Peter hos mig.

Som vanligt var ultraljudet oförändrat. Lillan hade vuxit på sig lite sedan förra veckan medan lillan står lite stilla. Alla flöden såg bra ut så nu ska läkarna bara ta det sista beslutet om de ska ut i morgon eller ej. Är inte mindre nervös nu när jag vet att det närmar sig. Tror inte de vill chansa utan tar det säkra före det osäkra och tar ut dem. Det är ju kanske inte säkert att lillan mår bättre av att ligga kvar i magen och om nått händer så kanske båda stryker med. Det skulle jag aldrig klara av.

En kompis kommer förbi och peppar upp mig. Skulle behöva en stor kall öl just nu så man blir lite avslappnad. Antar det dröjer innan det blir någon öl för min del. Men det gör inget ge mig mina bebisar bara så är jag nöjd.

Snittet är bokat till 730 torsdagen den 15/1-04, tjejerna skall födas på farmors födelsedag. Gissa om hon kommer bli stolt.

Inga kommentarer: